10 hatékony módszer derékfájás ellen ülőmunkát végzőknek Előző cikk 7 alapállás magyarázata... Következő cikk 9 dolog, amit nem tudtál a...

10 hatékony módszer derékfájás ellen ülőmunkát végzőknek

Egy szép nap azon kapod magad, hogy fáj a derekad. Igen, mintha már korábban is érzékeny lett volna, esetleg jelzett egy-egy “rossz mozdulat” után…viszont most tényleg makacsul jelen van. A gerincpanaszok nagyon gyakoriak és az esetek többségében a kiváltó ok egyszerű: a sok rossz pozícióban eltöltött ülés. A derékfájás megelőzése és megszüntetése folyamatos odafigyelést igényel, érdemes többféle megoldást ötvözni.

Akár a rossz terhelés, egy rossz mozdulat, akár egy túl nehéz tárgy emelése, akár gyulladás vagy idegbecsípődés az oka, a derékfájás mindenképpen kellemetlen. De vigasztaljon, hogy nem vagy egyedül. Szinte minden felnőtt ember tapasztal derékfájást élete során, ez az egyik leggyakoribb ok, ami miatt az emberek felkeresik az orvosukat.

A kezelése lehet egészen egyszerű és rövid, vagy hosszú és összetett, nagyon sok mindentől függ, hogy épp melyik. Még ha az egyszerűbb, gyorsabban elérhető módszerekhez is fordul valaki, érdemes felkeresni egy szakembert, ha a tünetek nem múlnak.

Gyógycipő – helyett a talp edzése

Bokasüllyedés? Bütyök? Befelé vagy kifelé forduló talp?

Igen, egy gyógycipő segít enyhíteni a tüneteket, de nem szünteti meg a problémát. Érdemes olyan módszereket, gyógytornát, vagy olyan mozgásformát keresni, ami helyreállítja és megerősíti az izmokat a lábfejben és a talpon is.

Új matrac

A nyugodt éjszakai pihenés nagyon fontos a gerinc egészsége szempontjából (is).

Milyen idős a matracod? Lehet, hogy meglepő, de egy átlagos matrac élethossza nem több, mint 10 év. Ha már 8 éves egy matrac, érdemes elkezdeni keresgélni az utódját.

Milyen a jó matrac? Ez a következő kérdés. A túl kemény, és a túl puha sem jó. Aki hátfájással küszködik, annak érdemes közepes-keménységű matracot választani. Vásárlás előtt érdemes kipróbálni.

A matracokról olvass többet itt. >>

Pozitív gondolkodás

Nem, a derékfájás nemcsak a fejedben van. De ami a fejedben van, lehet hogy nem segít… Félelem, aggódás, elbagatelizálás vagy épp a helyzet felnagyítása. A fájdalomérzékelő központ az agyban kapcsolódik az érzelmi központhoz, így gyorsan eluralkodhat a pánik, ami csak erősíti a fájdalmat. Lélegezz mélyeket, fogadd el, hogy most nem kellemes, de hamarosan javul a helyzet.

Helyes ülés

A görnyedt tartás nagy terhet helyez a hátra, gerincre. Figyelj oda, hogyan ülsz és máris sokat segítesz a derekadnak. A széked legyen olyan magas, hogy a talpad kényelmesen leérjen a talajra. A comb derékszöget zárjon be a törzzsel, így tudod megőrizni a deréktájékon a homorulatot. Igen, ehhez kell egy kis hátizom és odafigyelés, de a derekad hamar meghálálja.

Gyulladás és fájdalomcsökkentő

Ez természetesen csak ideiglenes megoldás lehet, és legfeljebb 1 vagy 2 napig javasolt. Ha már erre szükség van, érdemes szakembert felkeresni, miután a fájdalom kezelhető méretűvé csökkent.

Orvosnál

Az orvosi vizsgálat során a következőket kérhetik: leülés, felállás, séta, előrehajlás, lábemelés. További vizsgálatokat is kérhetnek, mint röntgen és/vagy MRI. Ezeknek alapján javasol további kezeléseket a szakember, pl gyógytorna.

Alternatív gyógymód

Akupunktúra: egyesek szerint sokkal hatékonyabb, mind a fájdalom csökkentők és izomlazító készítmények.

Masszázs: az izmok lazításában és regenerálásában segít. Mellesleg nagyon kellemes… miért hagynád ki?

Olvass többet az alternatív gyógymódokról itt. >>

Jegelés vagy melegítés

Mikor melyiket?

Ha csak merevek, görcsösek az izmok, akkor a meleg kilazítja őket, növeli a vérellátást, így utána könnyebben kimozgatható a terület. Általában ezt elegendő egyszer- kétszer naponta.

Ha azonban gyulladt, akkor mindenképpen a jegelést érdemes kipróbálni. A jegelés szűkíti a kisebb ereket, csökken a vérellátás a területen, ami segít csökkenteni a gyulladást. A hideg akadályozza az idegeket a fájdalomérzet jelzésében, ami szintén megkönnyebülés. Félóránként-óránként 2-5 percig ajánlott jegelni az érzékeny részt.

Pihentetés

Ez a legegyszerűbben elérhető módszer, kevesebb terhelés, pihentetés. Sok esetben ez tényleg segít és a derékfájás magától megszűnik, nem szükséges semmilyen komolyabb beavatkozás. Ha azonban erősödik, vagy makacsul megmarad, akkor napokon belül érdemes egy másik megoldást keresni.

Mozgás és sok nyújtózás

A fenti módszerek mind segítenek a tünetek enyhítésében, azonban a valódi megoldást a probléma megszüntetése jelenti. A helytelen tartás és mozgások korrigálása és az izmok megerősítése.

Nyújtózás, séta és gyakori felállás az asztal mellől. Ezek mind segítenk a gerincnek. És akármilyen nehéz is elképzelni, hogy a lefelenéző kutya tartás jól esik hátfájás esetén, a jóga nygaon jótékony hatású.

Nézd meg a videókat itt.>>

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás