A legjobb testhelyzet alváshoz derékfájás esetén, és további ötletek a pihentető alváshoz Előző cikk Figyelj befelé Következő cikk Hátfájással a mindennapokban

A legjobb testhelyzet alváshoz derékfájás esetén, és további ötletek a pihentető alváshoz

Fáj a derekad? Nem vagy egyedül…! Ráadásul a legtöbb esetben a derékfájás oka nem valami súlyos, krónikus betegség, inkább a stressz, a rossz tartás, kevés mozgás vagy egyéb életviteli szokások okozzák, mint akár a rossz alvási szokások.

Legjobb pózok alváshoz

Következzen néhány lehetséges testhelyzet, ha fáj a derekad, és néhány egyéb dolog, amit a jobb éjszakai pihenés érdekében tehetsz.

 

  1. Aludj az oldaladon, és tegyél egy párnát a két térded közé. Akár a derekad alá is tehetsz egy párnát, ha nem simul fel az ágyra.

Hogy segít ez a helyzet? Nem az oldal fekvésben van a kulcs, hanem a párnában. A párna alátámasztja és kiegyensúlyozza a medencéd és az ágyéki gerincszakaszt.

 

  1. Aludj a hasadon, egy párnával a pocakod alatt. Ezt a pozíciót próbáld ki, mert lehet, hogy a nyakad érzékeny lesz rá. Ha viszont nem, akkor bátran.

Hogy segít ez a helyzet? Leveszi a nyomást a gerincről, különösen, ha a fájdalom oka az, hogy a porcok összeérnek.

  1. Aludj a hátadon és tegyél egy párnát a térded alá. Ebben a helyzetben a párna fontos, mert ellazítja a derekad. Ha úgy érzed, jól esne, akkor egy összecsavart törölközőt pluszban betehetsz a derekad alá.

Hogy segít ez a helyzet? Ha a hátadon alszol, akkor a testsúlyod egyenletesen oszlik el, így kevesebb teher esik az érzékeny területekre is. A gerinced és a belső szerveid is kényelmesebben tudnak helyezkedni ebben a helyzetben.

 

Az alátámasztás szerepe

Bármelyik testhelyzetet is választod, a legfontosabb, hogy a megfelelően támaszd alá a gerinced. Figyeld meg a fejed, vállad és medencéd helyzetét. A test és a matrac közötti terek azok, amelyek plusz munkára késztetik az izmaid és a gerinced. Ezt úgy csökkentheted, ha párnával kitöltöd ezeket a tereket.

 

Milyen párnát válassz az alváshoz?

A párna feladata, hogy megtartsa a fejed és a nyakad, és segítsen megtámasztani a gerinc felső szakaszát.

Ha a hátadon alszol, akkor a párnának ki kell töltenie a matrac és a nyakad közötti rést.

Ha jellemzően az oldaladon alszol inkább, akkor egy vastagabb párnát válassz, ami egy vonalban tartja a fejed a testeddel.

Ha a hasadon alszol, akkor vagy nagyon vékony párnát válassz, de lehet, hogy nem is kell párna.

Bármelyik testhelyzetet is választod, ne tegyél párnát a vállad alá.

 

Milyen matracot válassz, ha fáj a derekad?

Az sem mindegy, hogy milyen matracon alszol. Általában kemény matracot ajánlanak azoknak, akik derékfájástól szenvednek. De még ne rohanj új matracot venni! A túl kemény matrac is problémát okozhat, ugyanakkor a túl puha nem tartja megfelelő pozícióban a tested.

Közepes keménységű matracot válassz, ami jó minőségű. Néhány percnyi próba után a boltban nehéz megmondani, hogy jó lesz-e a matrac. Vannak olyan cégek, akik lehetővé teszik, hogy egy ideig kipróbáld otthon a matracot, majd kicseréld, ha nem megfelelő.

 

További ötletek a tényleg pihentető alváshoz

A nyugodt éjszakai alvás nagyon fontos a gerinc egészsége szempontjából. Éjszaka regenerálódik a gerincoszlop. A megnyújtott, tehermentes helyzetben a porckorongok fel tudnak töltődni friss tápanyaggal.

Határozd el, hogy mindig ugyanakkor térsz nyugovóra. Lehet, hogy először furcsa lesz, de törekedj arra, hogy minden nap azonos időben feküdj le. A tested hamar alkalmazkodik. Törekedj arra, hogy min 6-7 órát tudj aludni.

Kialakíthatsz egy pihentető esti rituálét, ami segít ráhangolódni az éjszakai pihenésre. Kezd 30-60 perccel lefekvés előtt. Zuhanyozz meg, igyál egy citromfű teát, végezz lazító, regeneráló jógagyakorlatokat, olvasgass, vagy végezz bármi olyan tevékenységet, ami megnyugtat és ellazít.

Kerüld a kávét és egyéb koffeines italokat délután, estefelé.

Az edzés is felélénkít, megnöveli az adrenalin szintet, ami szintén nem segíti az elalvást. Inkább a reggeli vagy délutáni órákban sportolj

 

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás