Figyelj befelé Előző cikk 9 dolog, amit nem tudtál a... Következő cikk A legjobb testhelyzet...

Figyelj befelé

Mivel az életünk nagy része úgy telik, hogy a külső élmények határozzák meg napjaink nagy részét, hozzászoktunk ahhoz, hogy a felszínre figyeljünk. Így elsikkadnak a fájdalom különféle jelei, elnyomjuk a hiányérzeteket és elfogadjuk a helytelen működéseket. Ha így tapasztaljuk meg az életet, az ahhoz vezet, hogy nem halljuk már meg, mi történik belül, a felszín alatt. Csak ha már megállít a fájdalom, vagy egy betegség, akkor tesszük fel a kérdést: “Miért érzem így magam? Mit kell tegyek, hogy jobban érezzem magam?”

A külső környezetünket nem tudjuk befolyásolni, viszont a belső funkciók tőlünk függenek, attól, hogy megadjuk nekik azt, amire szükségük van és újratöltjük őket, amikor lemerülnek.

Kezdd el meghallani

Időnként hallgasd meg, hogy mi történik belül és figyeld meg, milyen jelzések visszahangzanak benned. Ez egy olyan figyelmet igényel, ami nem minősít: ne akard megjavítani, irányítani vagy priorizálni azt, amit találsz, csak tudatosítsd. Csak annyit tegyél, hogy vedd észre, mi zajlik benned és fedezd fel, hogy mi az amit eddig is észleltél, és mi kerülte el eddig a figyelmed.

Hogyan halld meg?

Először lehet, hogy nehéz befelé figyelni, mert elkalandoznak a gondolataid, vagy okokat és/vagy megoldásokat kezdesz keresni. Következzen néhány ötlet, hogyan halld meg a belső hangokat.

  • állj meg: szó szerint, állj meg, vagy ülj le, feküdj le kényelmesen
  • először csak figyeld a légzésed
  • gondolj egy szóra, ami most leírja a lelki állapotod (pl: kaotikus, nyugodt, zavaros, stb)
  • hol érzel erős érzeteket a testedben? (feszülő váll, görcsös gyomor, bizsergő kislábujj, stb)
  • milyen a viszonyod ehhez az érzéshez (pl: jó, mert…, fura, mert…, stb)

Kezdd el feloldani

Fáradtság, túlterheltség, fájdalom, a szervezet jelez, próbálja felhívni a figyelmed. Nem az a jó megközelítés, ha nem veszel róluk tudomást. Ráadásul itt a gondolatok, az akarat, a szavak nem segítenek, csak az érzetek. Néha a megoldást az önmagunkkal törődés és csendes tettek jelentik, néha annak a megtalálása, hogyan tudunk aktívan töltődni.

Megoldás a részletekben

Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég néhány apróság, ami segít önmagunkra hangolódni.

Néhány tipp, hogy mit tehetsz:

  • rendszeresen végzett légzőgyakorlatok
  • pihenés: egy helyben, csendben szemlélődni, vagy bambulni
  • séta ebéd után
  • jóga
  • aktív mozgás a feszültség levezetésére

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás